18. Hallo Holland 8

Maandag is het alweer de laatste keer, dat we naar de dovenschool gaan. Ja, de tijd vliegt om. Afgelopen week hebben we maar eens de schoolkisten van de kinderen geïnspecteerd en de bedden nagekeken. Sommige gingen de was doen o.a. Japie en Joseph. Toch maar weer op pad om spullen voor ze te kopen. Eerst naar Ngora, helaas geen zwarte schoenen, dan maar naar Kumi, helaas niet de maten die we hebben moeten, dat wordt dus Soroti. Gelijk maar muskietennetten en lakens voor ze gekocht.

De latrines zijn klaar en het ziet er lekker fris uit, ook de bureaus en stoelen voor de Unity School van Stichting Chica zijn gereed en a.s. dinsdag willen we ze wegbrengen.

Zaterdag hebben we de matrassen en rieten matten gekocht voor Richard (de Twin) en zijn familie. Met 3 boda-boda’s naar de village. Helaas was Richard er niet en zijn vrouw lag met hevige buikpijn op het nieuwe matras. We hebben haar beloofd, dat we aankomende weekend nog even langs komen.

Ook hebben we John (de blindeman) gebeld en gezegd, dat we nog langs komen met boodschappen en geld voor de huur. Normaal betalen wij de huur tot eind september, maar helaas heeft hij nog geen ander huisje/hutje gevonden, dus moet het maar voor 1 keer op deze manier.

Op het terrein van de dovenschool staan allemaal huisjes voor de leerkrachten, we willen de volgende keer starten met het opknappen van 3 huisjes en keukentjes.

Met vriendelijke groet uit Soroti, Uganda
Evert en Nel