Hallo Holland 19-EXTRA-02

Milleniumdoelstellingen

Wat waren ook alweer de mileniumdoelstellingen, die door 189 landen ondertekend zijn in 2000. Wij willen niet alle doelen opnoemen, maar een enkele. Een van de doelen was en is alle kinderen op deze aarde moeten naar school en er zou geen armoede en honger zijn. Helaas constateren wij, dat het een grote flop is. Er zijn op de wereld nog miljoenen kinderen, die niet naar school kunnen en naar ‘bed‘ gaan met honger.

Twee kinderen staan op een zandweg met versleten kleding aan.

Toch willen wij proberen om nog 2 kinderen naar school te laten gaan. Het zijn de 2 oudste kinderen van Richard (de Twin) Zoals jullie weten hebben zij geen inkomen als er niet geoogst kan worden door de weersomstandigheden. De ouders zijn analfabeet en als deze kinderen geen onderwijs krijgen dan ziet hun toekomst er slecht uit.

Vandaag zijn we met Richard en de 2 kinderen naar een kerkje geweest nog verder het binnenland in. In het christelijke kerkje krijgen 3 klasjes les. De baby klas, de middelklas en de topklas. Buiten onder een afdak van riet zijn 3 klasjes voor de primary school. Helaas hebben ze niet de middelen om verder uit te breiden. Toch willen wij de kinderen naar deze nursery sturen, want ze geven les in het Engels en de kinderen hebben geen enkele basis opleiding gehad.

Omdat we niet meer zo vaak naar Uganda gaan als de afgelopen 20 jaar willen we het schoolgeld voor de kinderen in enen betalen, zodat we zeker weten dat ze in ieder geval 3 jaar naar school gaan en ook een beker posho krijgen. Het totaal bedrag per kind is ongeveer 55 euro per jaar. Wij hopen dat er mensen zijn, die ons daarbij willen helpen