Hallo Holland Extra 2019

In de eerste plaats wil Stichting Projecten Soroti iedereen een gezond 2019 wensen.

Bij deze willen we iedereen bedanken voor de financiële  steun en support. Op 14 februari vertrekken Nel en Evert weer naar Soroti/Uganda. Na anderhalve week komen Jan en Marga Otter om ons te ondersteunen op de dovenschool.

Dit is de laatste keer, dat we zolang naar Uganda gaan en dat doen we met pijn in ons hart. Na lang beraad hebben we besloten dat het na 20 jaar tijd wordt om het wat kalmer aan te doen . In verband met onze leeftijd en de zeer slechte medische zorg in Uganda.

Ons huis schenken we aan Stichting Amecet (youth with a mission)www.amecet-childrenshome.com. Deze Stichting kennen we al 18 jaar en wordt beheert door Els van Teijlingen. En  heeft als doel, het opvangen van AIDS baby’s  en kleine weeskinderen die binnengebracht worden. Vanuit de wereld is vraag naar adoptie kinderen en dat is ook zo in Uganda. De wet verplicht, dat je 1 jaar in Uganda moet wonen met het kindje dat je wil adopteren, voordat je het mee mag nemen en aan alle administratie hebt voldaan. Amecet krijgt vaak de vraag van a.s. adoptieouders , maar hebben geen accommodatie voor een lang verblijf en willen het huis dat we schenken, daarvoor gebruiken en daar staan we voor 100% achter.

Het is niet de bedoeling om de Stichting op te heffen, want we hebben nu nog 8 sponsor kinderen op de dovenschool en er doen 3 kinderen eind van dit jaar examen . Voor de andere 5 kinderen blijven we schoolgeld betalen en hopen dan nogmaals op jullie steun . Voor John (de blinde man ) en Richard en zijn gezin wordt in overleg voorzieningen getroffen.

Zoals gebruikelijk sturen we  tijdens ons verblijf weer de Hallo Holland .

Met vriendelijke groet,

Nel van der Wissel