Hallo Holland Okt-01

Even een kort berichtje uit Soroti. De vlucht en de autorit naar Ngora verliep goed. Op vrijdagavond kwamen we aan en nog geen 5 min. later meldde de eerste zich al met een wond, gelukkig had ik wat verbandmiddelen bij de hand. Daarna kwamen er al een paar met kapotte slippers en schoenen, maar helaas heeft Evert nog geen schoenen reparatie spreekuur, dat zal aankomende week wel gebeuren.

De volgende morgen naar Soroti en de werkkleren aan en aan de schoonmaak. De afgelopen week hebben we voor John ‘de blinde man’ boodschappen gekocht. Ook voor de 2 meisjes , die op de secondaire school in Soroti zitten hebben we inkopen gedaan en schoolgeld betaald. Met het betalen van schoolgeld ben je een hele dag zoet, ach we hebben de tijd.

Dat geldt ook voor het regelen voor internet, tot onze stomme verbazing kregen we geen facebook. Wat blijkt je moet belasting betalen voor facebook en whats app sinds 1 juni, kosten 6000 Ugandese shillingen omgerekend ong. €1,50 per maand.

Morgen gaan we starten op de dovenschool. We wish you all a nice day.

Groeten Evert en Nel