Hallo Holland Okt-08

Dit is de laatste Hallo Holland van dit jaar. Afgelopen maandag zijn we voor de laatste keer naar de dovenschool geweest. Alle werkzaamheden zijn zo goed als voltooid en kunnen we met een goed gevoel terug naar Nederland . De binnenplaatsen zijn klaar en ook andere klusjes zijn gedaan.

Afscheid genomen van de sponsorkinderen, de leerkrachten en alle andere kinderen.
Donderdag op de terug weg zoete aardappelen en pompoenen gekocht en bij de O.M.”supermarkt” nog veel meer boodschappen voor John (de blinde man) en Richard ( de twin).

Vrijdagmorgen vroeg op, want we gaan naar de graduation van de Unityschool van de stichting Chica. Op de heen weg langs John en alle boodschappen afgegeven. Ook nog even langs de Lwalaschool om de laatste schoolspullen te brengen en toen naar de Unityschool. Ze waren al druk met het versieren van het terrein.

De oudste kinderen van de nursery gaan over naar de primaryschool en dat is een feest. Ze krijgen dan een toga aan en een baret op. Met de leerkrachten, de ouders, de politie en een oude auto met een enorme geluidsinstallatie marcheren ze naar het dorp en terug naar school, daar wacht je op ellen lange toespraken.

Om half 4 was het nog lang niet afgelopen , maar we hadden om 7uur ontbijt gehad en vielen bijna flauw van de honger, dus excuses aangeboden en terug naar Soroti.
Zaterdag Richard gebeld en de meeste boodschappen meegegeven op de fiets en de rest heeft hij vanmorgen opgehaald.

Dinsdagmorgen vertrekken we vroeg naar Kampala , want Leon moet daar nog het een en ander doen en dan door naar Entebbe. Even een dagje kalm aan doen en donderdagavond vliegen we naar Nederland. We hebben al heel wat adviezen gehad over wat we aan moeten trekken i.v.m. het klimaat in Nederland, maar hier wordt het steeds warmer en koelt het ’s avonds niet meer af en het waait steeds meer met als gevolg dat er steeds meer stof is door de zandwegen.. dus dan maar de kou in.

Van hier uit nog een fijne dag toegewenst .
Groeten Evert, Leon en Nel