Hallo Holland Okt-2

Afgelopen maandag zijn we naar de dovenschool gegaan. Eerst boodschappen voor de kinderen gekocht, daarna de 8 dozen met verbandmiddelen in Ngora bij het hospitaal gebracht.

Elke keer als de kinderen naar school gaan voor een nieuwe term moeten ze suiker, toiletpapier, zeep, tandpasta en borstel en schoolspullen meenemen. We doen altijd wat extra’s erbij bijv. koekjes, maar nu hadden we armbandjes met hun naam in de rugzakjes gedaan, die we van Staatsbosbeheer hadden gekregen.

Dinsdag was het independence day, dan zijn de scholen gesloten. Ieder jaar gaan een aantal kinderen naar de parades en worden er ellenlange  speeches gehouden. Nou wij slaan een beurt over. Het is een uitgelezen dag om een aantal van onze sponsor  kinderen hun rugzakjes te geven en voetbalkleding. De meeste kleding gaan we a.s. week uitdelen, als er niks tussen komt, want je weet hier maar nooit.

Woensdag moesten we even naar Kumi, maar dat pakte anders uit. Charles de headmaster ging mee en voor dat we het wisten reden we naar Mbale (ongeveer 60 km verder ), daar moest Charles medicijnen kopen voor de school en hebben wij gelijk 4line exercise books (schriften) gekocht. In maart hadden we ze voor het eerst gezien en een aantal gekocht en het resultaat is geweldig . De kinderen van P1 en P2 schrijven nu tussen de lijntjes.

Als we Leon in nov. op gaan halen in Kampala moeten we nog maar meer 4line books kopen.

Donderdag terug naar Soroti en de timmerman van de timmerwerkplaats ging mee. Hij heeft alle klassen gecontroleerd op kapotte schoolbanken en samen met de dove jongens worden deze gerepareerd en er is flink wat materiaal ingekocht.

Ook zijn we gestart met 3 woninkjes van leraren. De houten deuren en luiken worden vervangen door stalen deuren en luiken(termieten zijn dol op hout) en er worden dakgoten en regenpijpen gemonteerd . Vrijdag hebben we choarcol, sweat potatoes, pompoen en vlees gekocht en met de boda-boda  naar John gebracht, ook voor hem wat kleding. Zaterdag hebben we naaigaren enz. voor de naaiklas gekocht en vandaag een rustig dagje We wensen iedereen een heerlijke warme dag toe in Nederland.

Groeten uit Soroti Uganda

Evert en Nel