Hallo Holland Okt-5

Afgelopen maandag hebben we eerst een nieuwe deur en ramen met luiken besteld bij een constructiebedrijf in Ngora voor de lerares van P1. Ze vroeg of we wat aan de deur konden doen, maar die was opgevreten door de termieten. Daar was geen eer aan te behalen.

Evert en zijn werkers zijn druk bezig met het leggen van de vloer bij de jongens dormitory . Je moet ogen van voren en van achteren hebben, want de kinderen willen steeds voelen of de cement al hard is en dan is de vloer niet egaal.

Zelf heb ik met P1 en de nursery afgesproken om dinsdag en woensdag met de kinderen te knutselen. Met de nursery hebben de lerares en ik met de kinderen armbandjes met hun namen gemaakt en met P1 hebben we bloemen van papier gemaakt en een leeg blikje beplakt en met zand gevulde alle kinderen hebben hun bloemen vol trots in het blikje gezet en aan de lerares gegeven. Zo trots en blij was ze, dat ze gelijk aan de andere leerkrachten haar kado heeft laten zien.

Donderdag was het een komen en gaan van boda-boda’s met examinators die voorlichting kregen van het goverment. De dovenschool heeft de grootste gerenoveerde hal van Ngora district en dus worden alle meetings hier georganiseerd.

a.s. Maandag start de landelijke examen voor de primary scholen, alleen al in district Ngora doen 65 scholen mee. Charles ( de headmaster) zei, dat er een probleem was met het vervoer voor ons a.s. maandag naar de dovenschool i.v.m. de examens. Nou wij blij even een paar dagen “vakantie “

Donderdag richting Soroti hebben we weer zoete aardappelen gekocht en bij een “groothandel” 25 kg posho voor Richard (de twin) en zijn familie gekocht. Gisteren heeft hij de posho al opgehaald en de aardappelen brengen wij morgen met de boda-boda.

Woensdagmorgen vertrekken we naar Kampala om Leon (stichting Chica) op te halen. Gisteren zijn we naar de lokale huishoudbeurs geweest in Soroti , ieder jaar om deze tijd zijn er kraampjes, een heuse zweefmolen en een hoop lawaai uit enorme boxen. Helaas geen wooden kraft spulletjes, dus kijken we maar in Kampale of Entebbe als we richting het vliegveld gaan eind van de maand.

Wij wensen iedereen een fijne zondag vanuit een warm Uganda

Groeten Evert en Nel