Hallo Holland 19-07

Helaas hebben we gisteren niet de Hallo Holland kunnen mailen. Er was geen power en geen internet, maar het was wel 39 graden en hadden geen koud drinkwater maar wel een warme douche. Dat is niet bepaald ons idee van een gezellige zondag, maar ja je moet het er maar mee doen.

De afgelopen week hebben we al het schilderwerk rondom de binnenplaats bij de meisjes afgekregen en het resultaat mag er zijn. We hebben ook met de kinderen gekleurd en geknutseld, maar met deze warmte valt het niet mee. De kinderen dachten, dat we zaten te huilen maar je transpireert constant.

Met de sponsor kinderen gaat het goed. ’s Avonds komen ze langs en krijgen dan limonade en wat lekkers. We hebben de schoolkisten van ze nagekeken en alles aangevuld.

Vrijdag zijn we naar de village geweest en hebben Richard (de Twin) op de boda meegenomen naar het schooltje. Het was even passen en meten en uiteindelijk kwam hij bij Nel op de boda. Bij aankomst op de school werd snel een paar stoelen voor ons neergezet, een bankje voor de Twin en een tafeltje met schrijf gerei onder een boom voor de directeur.

Na dat we alle rekeningen hadden betaald, kregen we een rondleiding.

In het kerkje zijn de 3 klasjes van de nursery en buiten onder een rieten afdak zijn de 3 eerste klasjes van de primary.school. Het heeft wel wat zo in the middle of nowhere.

Zaterdag hebben we 60 rollen toiletpapier. 64 potloden, 16 plasticmappen, 16 dozen met krijtjes en 120 schriften gekocht voor 3 jaar. We moeten nu nog 12 kilo suiker en 16 kilo posho kopen en dat allemaal op de boda-boda voor dit jaar en nog een oplossing bedenken voor de jaren 2020 en 2021.

Vandaag zijn we begonnen met de jongens binnenplaats te schilderen. Ook zijn we naar Kumi hospitaal geweest voor de orthopedische schoenen voor Ruth, maar helaas het materiaal is nog niet binnen, dus volgende week maar hopen dat ze klaar.

Groeten Evert en Nel vanuit een heel warm en heel droog Uganda.