Hallo Holland 19-08

Dinsdag kwamen de verpleegsters van het hospitaal en alle kinderen moesten in de rij staan. Dat is al een feestje op zich, want niet ieder kind wil een tablet tegen wormen of een injectie voor tetanus. Eindelijk kunnen ze beginnen, maar de leerkrachten staan als waakhonden er om heen, zodat ze niet kunnen ontsnappen. Ons werd gevraagd of we ook een tablet en/of een injectie wilden, maar we hebben vriendelijk bedankt. S ’Middags gezellig zitten knutselen met 28 kinderen, nou mijn petje af voor alle leerkrachten.

Helaas werd ik ziek en moesten we woensdag naar Soroti. Koorts, hoofdpijn, keelpijn en lekker verkouden. In Soroti  gelijk naar de Joint kliniek  gegaan en even laten testen op malaria. Gelukkig geen malaria , maar wel een flinke griep. Even een paar dagen het bed in en zaterdag maar weer op pad.

Het regenseizoen is begonnen dat houdt in een flinke bui van ongeveer een half uur per dag.

De komende 2 weken krijgen we het druk met goede afspraken maken over de sponsor kinderen, want na dit jaar hebben we nog 5 kinderen op school en wij willen dit op een goede manier geregeld hebben .

Verder niet veel nieuws te vermelden .

Vanuit Soroti, Uganda

Groeten van Evert en Nel