Doelstelling van de Stichting

De Stichting heeft ten doel het bieden van tijdelijke en structurele hulp in geld en/of goederen aan de mensen en scholen in Uganda. De eerste doelstelling is het verbeteren van de leefomstandigheden en het creëren van toekomstmogelijkheden. Evert en Nel hebben na het project-soroti-bord-plaatsnaam-300x162
afsluiten van het project Arapai Hogere Landbouwschool gezocht naar een nieuw project en deze gevonden in de school voor dove en doof/blinde kinderen in Ngora, een dorpje in de omgeving van Soroti. Er zijn in Uganda nagenoeg geen voorzieningen voor dove en doof/blinde kinderen en Evert en Nel willen de kinderen voorzien van voldoende leermiddelen en sportmaterialen. En zij hebben de stichting opgericht om nog betere en meer gestructureerde hulp te kunnen bieden en onderhoud gebouwen gaan doen. Bestuur De bestuursleden van Stichting Projecten Soroti hebben allemaal Soroti en omgeving tijdens hun vakantie bezocht en voelen zich betrokken bij de projecten van Evert en Nel. De naam Stichting Projecten Soroti is gekozen omdat de door Evert en Nel geselecteerde projecten zich allemaal in de omgeving van Soroti (zullen gaan) bevinden.

Het bestuur van Stichting Projecten Uganda bestaat uit vijf leden:

• P.J. van der Wissel de Kok – voorzitter
  • E.J. van der Wissel – penningmeester/ secretaris