18. Hallo Holland 6

Het was een kort weekje op de dovenschool. Dinsdag school spullen gekocht voor verschillende klassen en uitgedeeld. Woensdag de Unityschool van de stichting Chica gebeld als dat we donderdag de schoolbankjes komen brengen.

Van de stichting Chica kregen we een nieuwe opdracht voor het maken van 4 bureaus en 4 stoelen. Even overleg met de headmaster en de leraar van de timmerwerkplaats en die waren enthousiast, dus weer opstap om hout in te kopen en te laten schaven en zagen. Met een pick-up vol geladen met hout terug naar de dovenschool en de dag was weer om.

Terug op de school had Evert nog schoenenspreekuur, dat houdt in dat kinderen met kapotte schoenen komen en Evert met 10 secondelijm probeert de schoenen weer te maken. Hij heeft er 25 gerepareerd.

Donderdagmorgen met 10 schoolbanken naar de Unity School en dat ligt nog 45 km boven Soroti. Momenteel bestaat de Unity School alleen nog uit de Nursery en 1 klasje P1. De kindjes kwamen allemaal de klasjes uit en wilden perse op de foto, uiteraard op de nieuwe bankjes.

Vrijdag naar de familie van Richard (de Twin) met de boda-boda. Rolmaat mee en eerst maar de boel opmeten voordat we van alles kopen. Helaas past er geen ledikant in het kamertje en

besloten we om dan een rieten mat op de grond te leggen en daarop een goed dik matras. Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdag met een extra boda-boda naar Soroti. Evert bij de markt gestopt en eten gekocht en ik met 2 boda-boda’s naar town. Na onderhandelen een lekker dik matras gekocht, toen een rieten mat en die dachten, dat ik de prijs niet wist, maar helaas voor de verkoopster wist ik het wel en betaalde de goede prijs. Daarna een muskieten net gehaald en lakens en terug met mijn boda’s naar de markt waar ondertussen Evert alles had verzameld.

Toen op weg naar de village van ‘de Twin’. De rit duurt ongeveer 25 minuten over smalle paadjes. Ze hoorden ons al aan komen en blij dat ze waren met de spullen. Geholpen met het kamertje inrichten en geïnformeerd waar de kindjes slapen.

Volgende week brengen we de matrassen rieten matjes en muskieten netten, lakens en dekens voor de kinderen. (de Twin) en zijn gezin, willen  iedereen bedanken voor alles en zijn ontzettend blij .

De latrines en badgelegenheden op de dovenschool schieten op. We zijn druk met schilderen .

Groeten uit Soroti, Uganda

Evert en Nel