Hallo Halland 1

We zijn alweer 2 weken in Soroti en hebben weer alles op de rit. Het huis schoon en gestart op de dovenschool. We hoorden en zagen dat het erg droog was, nadat we vertrokken waren. Eigenlijk moest het regenseizoen zijn, maar ook hier veranderd het klimaat. Tina (die het winkeltje heeft) is geweest en keek haar ogen uit toen we de 5 kilo sieraden gaven.
Nou als Michel, Karine en Kris komen dan krijgt ze nog eens 25 kilo sieraden bij. Wij wensen ze veel succes met inpakken. Richard van de Jehiel school in Amuria is ook langs geweest en hij heeft de zelfde problemen als op de dovenschool. Veel kinderen zijn niet gekomen omdat de ouders geen geld hebben om het schoolgeld te betalen, daar de oogsten grotendeels verdroogt zijn moeten er opnieuw zaden gekocht worden. Gewoonlijk moeten de kinderen een schoolpakket meebrengen, maar helaas is dat niet gebeurd. De prijzen van het voedsel stijgt vanwege de schaarste.

Het government doet toch ook het een en ander, er worden grote rijstvelden in het moerasgebied aangelegd en ze zijn bezig met metalen hoogspanningsmasten voor de elektriciteit, dat houdt in dat we van ’s avonds tot de volgende morgen geen elektriciteit hebben. Morgen gaan we terug naar de dovenschool, want Evert vertrekt maandagmorgen vroeg richting Entebbe met de driver om 2 medische studenten (Suzanne en Laura) op te halen. Zij gaan vrijwilligers werk doen in het hospitaal hier.

Evert is de afgelopen week al druk geweest met het repareren van de bedden en de stalen ramen met luiken zijn besteld. Ik ga maandag en dinsdag me bezig houden met de eerste tien bedden in de menie te zetten. Dit is een actie van Evert en er moeten maar 180 bedden gedaan worden. Succes er mee.