Hallo Holland 1

De tijd gaat snel, we zijn alweer een week in Uganda. We hadden een rustige vlucht, vliegen is nog steeds niet mijn (Nel) hobby. We hadden net voor vertrek gehoord, dat de auto stuk was, maar Richard van de Jehiel school gemaild en er stond netjes een auto op ons te wachten. De trip naar Soroti duurde 11 uur, dat kwam doordat de scholen net weer waren begonnen en dat is een complete volksverhuizing in Uganda. De oorzaak waren de verkiezingen. Op 1 februari waren de scholen gestart, maar na een paar dagen werden ze weer gesloten tot na de verkiezingen van 18 februari, i.v.m. eventuele opstandjes van studenten.

Een paar dagen het huis schoonmaken, boodschappen halen, telefoon en internet regelen enz. Maar we zijn er klaar voor. Morgen gaan we naar de dovenschool. Met Richard hebben we afspraken gemaakt over de waterput, toen hij hoorde dat we het geld bijeen hadden, was hij door het dolle heen van blijdschap. Volgende week komt iemand uit Kampala met een wichelroede om te bepalen waar het beste een waterput kan komen.

2016_HH01_NelGeit
Gisteren hadden we plotseling een klein geitje in de tuin. Een paar baldadige kinderen hadden hem over het hek gezet. Moedergeit mekkeren aan de andere kant, maar ze zijn weer herenigd.
De temperatuur is behoorlijk gemiddeld tussen de 32 en 35 graden, dat is nog steeds even wennen.

Vanuit Soroti, Uganda
Groetjes Evert en Nel