18. Hallo Holland 4

Het was een sportief weekje. De kinderen waren aan het oefenen met hardlopen, speerwerpen, kogelstoten en discuswerpen. De besten gaan eerdaags spelen tegen kinderen van anderen scholen uit het district Kumi.

Donderdag was een dove arts op de school en hij kwam lees & gebarentaal boekjes uitdelen. Hij had de boekjes samen met Kentalis uit Nederland ontworpen. Leuk gedaan met tekeningen erbij. Zo langzamerhand zie je toch steeds iets gebeuren.

De latrines en wasgelegenheden zijn klaar, maandag gaan we starten met het schilderen van de muren en deuren.

Zaterdag kwam “de Twin” en hoorde wij, dat 2 van zijn kinderen malaria hebben. Twee jaar geleden is er al een dochtertje van 6 jaar aan overleden. We hebben hem geld gegeven om met de kinderen naar het hospitaal te gaan en hebben hem een zak met zoete aardappelen, boodschappen en een kip gegeven. De kip hadden we net van iemand gekregen en we zagen het niet zitten om 2 van die gestoorde kippen te hebben.

a.s. Zaterdag gaan we naar zijn village waar we de vorige keer het huisje voor hem gebouwd hebben. We moeten kijken naar een stuk grond dat we van hem en zijn familie krijgen. Ze willen , dat we daar een huisje bouwen en gezellig bij ze komen wonen zonder water, electra en gas. Ook zijn er geen winkels en de postbode komt ook niet langs. Leve de vrijheid.

Vandaag hebben we 150 zakjes gemaakt met o.a. een lolly, pen/potlood, armbandje, zeepje, tandpasta, tandenborstel, kleine flesjes met shampoo enz. die gaan we van de week uitdelen aan de kinderen.

Vanuit een warm(helaas) Soroti, Uganda
Groeten van Evert en Nel