Hallo Holland 2017-1

We zijn al weer bijna twee weken in Uganda. Het was even schrikken toen we landen in Kigali (Rwanda). De piloot vertelde, dat het 16 graden was en het stortregende. Nou daar zaten we dan met alleen een dun vestje aan. Na 40 minuten vliegen werden we in Entebbe (Uganda) begroet met een temperatuurtje van bijna 30 graden.

De volgende morgen werden we opgehaald door David (de driver) en hoe noordelijker we kwamen hoe droger het was. Vanaf november was er geen druppel gevallen en dat kon je ook wel zien. Na een paar dagen poetsen en boodschappen doen, gingen we naar de dovenschool in Ngora (ongeveer 40 km van Soroti).

We werden door de kinderen welkom geheten en de blije gezichtjes doen je goed. De metselaars stonden ons al op te wachten en s’middags lagen de eerste oude ramen er al uit. Ook hebben we 3 nieuwe deuren gekocht voor de meisjes dormetry en een stalen pijp voor de veranda, want alles wat van hout is vinden de termieten lekker.

Na 4 dagen op de school zonder electriciteit was iedereen boos en niets deed het meer . Geen internet, geen telefoon, hoe verwent zijn we eigenlijk. Zaterdag zijn we naar John (de blinde man) geweest en hebben eten gebracht, hij was blij ons te horen.

Vanmorgen is Richard geweest. Richard heeft een school in Amuria en we kennen hem al 15 jaar. We proberen hem te helpen met het bouwen van stenen klaslokalen samen met de stichting Chica uit Lichtenvoorde.

Morgen gaan we de bestelling schoolmaterialen ophalen bij Amen (zo heet de boekwinkel) en maar hopen, dat ze alles hebben, anders moeten we nog naar Kampala en dat is 360 km van Soroti. We wensen jullie nog een fijne zondag

Groetjes Evert en Nel

SAMSUNG CAMERA PICTURES