Hallo Holland 2017-3

Zoals beloofd hebben we afgelopen maandagochtend de verbandmaterialen bij dr. Epedoi gebracht, daarna opweg naar de dovenschool. Het is nog steeds erg heet(42 Gr.). Iedereen hoor je zeggen it’s too hot today en ja het is too hot.Toch proberen we onze schema aan te houden qua werkzaamheden. We zijn nog steeds opzoek naar meer lesmateriaal voor de school, maar dat lukt nog niet erg. We blijven het proberen en anders moeten we naar Mbale 120 km van Ngora.

Ons projectje tandenpoetsen werkt nog steeds goed op de dovenschool ,ook hebben we het op de Jehielschool in Amuria geintroduceerd voor de nursery.

Donderdag was een heerlijke dag, lekker bewolkt en ’s middags gingen de sluizen open en goot het. Het was een verademing en koelde het wat af.

Vrijdag op de markt spulletjes gekocht voor de naaiklas o.a. dozen met machinegaren, naalden, machine olie enz.

Zaterdagmorgen om 8.00 uur (in Nederland 2 uur vroeger) stond Richard (de twin) voor de poort. We noemen hem de twin, omdat we hij een van een tweeling is en we meerdere mensen kennen, die Richard heten,vandaar. Hij had zijn beste kleren aan, want ja hij ging met een Mzungu(blanke) naar town. We hadden donderdag onderweg mango’s gekocht voor hem en met tassen vol op de boda-boda (brommer taxi) naar de fietsenstraat.

Richard mocht zelf de fiets uitkiezen en dat valt niet mee als je dat nog nooit gedaan hebt. Dus dat duurde wel even. Uiteindelijk een keuze gemaakt en naar de overkant, want daar worden de pedalen, zadel, banden opgepompt, met andere woorden de fiets krijgt een algehele service beurt.

Na twee en half uur konden we vertrekken. Ook nog een enorm kettingslot voor de fiets gekocht en Richard kon met een lach van oor tot oor richting huis en wij voelden ons goed dankzij jullie steun.

De renovatie werken aan de klaslokalen vorderen goed, nog een goede week dan gaan we schilderen.

Wij wensen iedereen een fijne zondag.

groetjes Evert en Nel

SAMSUNG CAMERA PICTURES