18. Hallo Holland 5 – Deel 1

Ten eerste willen we iedereen een fijne Pasen toewensen. Afgelopen maandag zijn we eerst alle materialen die we nodig hebben om de toiletten af te werken gaan ophalen, die we besteld hadden,maar helaas niets gedaan, dus weer bestellen en wachten en wachten. Uiteindelijk naar Ngora en wat we iedere week doen, boodschappen opruimen, bedden verschonen, materialen bij de werkers brengen enz. Dinsdag een rustig dagje, want de driver was weg met de headmaster dus konden we niet naar Kumi. Dan maar een dagje langs de lijn, kijken naar het oefenen van de kinderen in verspringen, hink-stap-springen en hoogspringen.

Woensdag afgesproken, dat we naar Kumi gaan, want we hebben het een en ander nodig. Lijstjes mee met de schoenmaten van wat sponsor kinderen, lijstjes van de juf van P1 en P2.

De pick-up kwam en daar zaten al 3 leraressen in en in de achterbak 20 dove meisjes uit P5 en P6. Wij er tussen gepropt en niet naar Kumi, maar de andere kant op het binnenland in. Bij een school aangekomen , waren er al heel wat kinderen, leraressen, soldaten en wat bleek ze gingen womens day vieren. Beetje laat, maar ja het is Afrika. Met een lege pick-up naar Kumi, alles gekocht wat op onze lijstjes stond en toen zagen we een berg watermeloenen aan de kant van de weg. Nou dachten we laten we eens gek doen en hebben voor alle onderwijzers, secretaresse, bewaking, koks een meloen gekocht 25 stuks. Voor de kinderen van de onderwijzers hadden we lollies en een pen. Het is uiteindelijk maar 1 keer Pasen in 2018.

Donderdagochtend wilden we de dove kinderen allemaal een pakje geven, maar dat liep anders . Een bus kwam het terrein op met 6 mzungo’s(blanken) uit Engeland. Wij maar even gewacht met uitdelen, want de mzungo’s gingen bakken vullen met water en je raad het nooit, de LUIZENMOEDERS waren gearriveerd Bij 119 kinderen werden de haren gewassen en gekeken of ze ringworm hadden uiteraard zonder plastic handschoenen, lekker hygies. Evert en ik zijn dat is op ons gemak gaan bekijken, want we hadden geen idee, dat de serie ook in Engeland was.

Morgen het vervolg.

Groeten uit Soroti, Uganda