Hallo Holland 4

Hallo Holland

Er is weer een hoop werk verricht de afelopen week. In plaats van maandag zijn we dinsdag naar de dovenschool gegaan; even de familie laten wennen aan Afrika. Op de dovenschool zijn alle bedden gerepareerd en in de menie gezet. Het ziet er netjes uit en de kinderen houden het ook schoon. De bedden worden nu iedere ochtend opgemaakt en de vloeren geveegd. Nou dat was in het verleden wel anders. We zijn nu bezig met de ingang van de kantoren en medicijnkamer te schilderen. Ook willen we op de binnenplaatsen van de slaapzalen waslijnen plaatsen, zodat ze niet meer het wasgoed over de heg heen hangen.

Samen met Kris, onze kleinzoon, hebben we een ochtend spelletjes gedaan in de nursery.

De kinderen moesten wel even wennen aan een wit jongetje, maar ook dat went. Woensdagmiddag zijn we met de 10 kinderen, die door sommige van jullie gesponsord worden, naar de kapper geweest.

Dat is altijd een heel feest . Ze mogen dan achter in de pick-up bak en na afloop kopen we chapatties (soort pannenkoek) en drinken een beker limonade. Kris en Karine waren mee, want dat zie je niet altijd dat al die koppies geschoren worden.

Donderdag terug naar Soroti en terwijl we staan te tanken, komen Suzanne en Laura uit het hospitaal. Het was alweer de laatste dag voor hun en hebben nog even met een aantal artsen foto’s gemaakt. Als laatste grap hadden ze toen ze naar de OK gingen i.p.v. een haarnetje een xxl OK broek op hun hoofd gezet. Niemand keek daar raar van op, behalve dr. Epedoi die zei dat als je dat in Nederland doet, je gelijk door mag naar de psychiatrie.

Vrijdag zijn we met z’n allen naar James (de doof bijna blinde jonge man) geweest. Eerst alle boodschappen gekocht op de lokale markt van Amuria en ook charcoal (houtskool). Heb gelijk maar eens geinformeerd wat geiten kosten en dat was weer een heel feest. Een m’zungu en ook nog een vrouw die dat doet, daar moeten de mannen wel even aan wennen.

Later zijn we door gereden naar de Jehielschool van Richard. Ze hadden een heel programma voor ons. De kinderen zongen voor ons en met lokale muziekinstrumenten werd gedanst. Na afloop kregen we een lunch aangeboden en voor een aantal was het even schrikken, want we eten met de hand. Helaas geen bestek.

Zaterdag een rust/wasdag gehouden. We wensen iedereen een fijne week toe.

Groetjes uit Soroti , Uganda

Evert, Nel, Michel, Karine, Kris, Suzanne en Laura