Hallo Holland 4

Het was een drukke week, maar een aantal werkzaamheden zijn klaar. Toen we op de dovenschool kwamen, waren de twee slaapzalen van de meisjes zover geschilderd. Annerieke en ik konden gelijk beginnen met de muurschilderingen  van 1 slaapzaal. We moeten nog een slaapzaal voorzien van muurschilderingen en twee deuren afwerken, dan zijn alle slaapzalen klaar. Ook heeft Annerieke in ons huis een prachtige muurschildering gemaakt.

Annerieke_Muurschildering

Dinsdag is Simon de carpenter met Richard zijn helper, nadat alle bouwmaterialen waren aangevoerd aan de slag gegaan met het bouwen van de hut, bij de familie van Joseph. Wat we vergeten waren was, dat als je cement mengt met zand, je water nodig hebt en de waterput was anderhalve kilometer verderop. We moesten dus een man inhuren die de hele dag water kwam brengen met jerrycans. In overleg hebben we besloten  een stalen deur en een raampje in de hut te plaatsen.  Morgen gaan we  langs om te kijken hoever ze zijn.

Huis_Joseph_bouw_2016_06

Voor meer foto’s van dit project ga naar de projectpagina..

Aankomende dinsdag gaan we met Joseph naar  dr. Epedoi in Soroti . Hij neemt contact op met de arts, die op de dovenschool is geweest . We willen zeker weten of de mogelijkheid er is , dat hij zijn gehoor terug kan krijgen.

Op de Jehielschool in Amuria is het feest en ook in de omgeving.

Jehiel_Waterpomp_2016_3

Kijk voor meer foto’s op de projectpagina..

Een droom is uitgekomen. Ze hebben een waterput. Anderhalve week hebben de werkzaamheden geduurd. Alleen het boren al duurde drie dagen, want het water zat op een diepte van 56 tot 59 meter. Het water is officieel getest en goed bevonden, daarna kon de af werking beginnen en de pomp worden geplaatst

We willen ieder, die dit hebben mogelijk gemaakt heel hartelijk bedanken .

Vanuit Soroti, Uganda

Groetjes Evert, Nel en Annerieke