Hallo Holland 5

Hallo Holland

Afgelopen maandag waren we terug op de dovenschool. Een gedeelte van de buitenkant van de meisjes slaapzalen zijn ook van een nieuw verfje voorzien. Verder hebben Suzanne en Laura met de kinderen van de nursery en P1 maskers en natuurlijk armbandjes gemaakt, daar zijn ze gek op. Suzanne en Laura zouden 2 dagen meelopen bij de kraamkliniek, maar helaas geen bevallingen . Aan de overkant is een hospitaal en ook daar was bijna niets te doen. Het probleem is de communicatie. De mensen spreken haast geen engels en de Suzanne en Laura geen teso, dus kwamen ze op school helpen.

20160808 Hallo Holland 5

Dinsdagmiddag zijn we met z’n allen teruggegaan naar Soroti, want woensdagmorgen vertrekken we naar Entebbe. ’s Avonds kwam Mark (onze kleinzoon) aan. We zijn nu met 8 personen . De volgende morgen vroeg uit de veren, want we gaan op safari naar Murchison Falls. Het is weer een hele rit daar naar toe. Toen we in het park kwamen, zagen we aapjes op de weg en warthogs (wilde zwijnen). Ons eerste contact met de dieren.

20160808 Hallo Holland 5 2

We zijn naar de watervallen gereden en dat was een hele belevenis. Bij het camp (Red Chilly) sliepen we in banda’s (ronde hutten) .Vrijdagmorgen weer om half zes op ,gauw koffie gedronken en het ontbijt mee in de auto naar de ferry. Aan de andere kant van de Nijl zijn de meeste wilde dieren en dat hebben we ook gezien. Olifanten, giraffen, antilopen, buffels, leeuwen, een hyena.

20160808 Hallo Holland 5 8 20160808 Hallo Holland 5 7 20160808 Hallo Holland 5 6 20160808 Hallo Holland 5 4 20160808 Hallo Holland 5 3

’s Middags zijn we met een boot naar de watervallen gevaren en onderweg zagen we krokodillen en nijlpaarden. Vooral voor Kris een hele ervaring. Zaterdag terug naar Soroti en de meiden moesten de koffers inpakken, want die vertrekken zondagmorgen naar Entebbe. Voor hun zit het er op. We hopen, dat ze er iets van opgestoken hebben. Bedankt voor de leuke tijd en heel veel succes in de toekomst.

Groetejes uit Soroti, Uganda
Evert, Nel, Michel, Karine, Kris en Mark