Hallo Holland 5

Ten eerste willen we iedereen een fijne Pasen toewensen. Maandag hebben we eerst materialen in Soroti gekocht voor de Banda {hut} van de familie van Joseph. Simon en Richard waren lekker opgeschoten. Gelukkig regent het nog steeds niet, want het dak zit er nog niet kompleet op. Dinsdag hadden we een afspraak met dr. Epedoi in Soroti, we wilden graag weten of Joseph zijn gehoor terug zou krijgen. Na onderzoek kregen we te horen, dat zijn oren schoon waren. Hij stelde voor om nog 1 maand medicijnen voor te schrijven. Om zeker te zijn dat de medicijnen op tijd worden ingenomen, besloten we Joseph de weekenden maar mee te nemen naar Soroti. Annerieke en ik hebben s’ middags in de laatste slaapzaal olifanten en vlinders op de muur getekend en gaan die volgende week met een sponsje inkleuren.

Woensdags hebben we bij de leraren kamer de muren ook van een likje verf voorzien , want we waren de sponsjes vergeten mee te nemen.

Donderdag zijn we vroeg vertrokken naar Serere. Eerst boodschappen gehaald in Ngora en toen naar de familie van Ivo (de albino). Het kereltje had malaria ,maar vond het leuk dat we er waren. Boodschappen, kleding, een waka-waka solarlamp en een paar sinaasappel boompjes gegeven en even gezellig met elkaar gezeten.

Zaterdag zijn we naar John ( de blinde man) geweest en ook voor hem hadden we boodschappen gekocht voor de Pasen.halloholland5_banda halloholland5_banda_2 halloholland5_ivo halloholland5_ivo_2

Vanuit Soroti, Uganda
Groetjes van Evert, Nel en Annerieke