Hallo Holland 6

Toen we maandag op de dovenschool kwamen zat voor het kantoor van de hoofdmeester een moeder met haar dove zoontje. Ze waren ook al in maart geweest en de moeder hoopt nog steeds, dat haar zoontje op de school geplaatst kan worden. Samen met Charles (de hoofdmeester) hebben we besloten, dat hij gratis de laatste term mag komen en vanaf volgend jaar we hopelijk een sponsor hebben, zodat hij gebaren taal kan leren en natuurlijk lezen, schrijven enz.

Hallo_holland_6_01

Onze familieleden waren gelijk begonnen met het schilderen van de dormitory en hopen ook de binnenplaats gedeeltelijk klaar te krijgen..

Hallo_holland_6_12 Hallo_holland_6_13

Hallo_holland_6_11

Dinsdag hebben we ’s morgens alle kinderkleren, tassen, crocs, sportkleding, overhemden en stropdassen op maat gesorteerd in de library. ’s Middags na schooltijd hebben we alles uitgedeeld en ze waren er weer blij mee. Ook kregen de lagere klassen een bellenblaas en de groten een armband, wat hadden ze een pret.

Hallo_holland_6_07 Hallo_holland_6_08

Woensdagmorgen hebben we het parcour uitgezet voor de sportmiddag. Helaas kon P7 niet meedoen, die hadden een dag tevoren te horen gekregen dat ze examen moesten doen. Het was een heel spetakel. Gedeeltelijk hadden we dezelfde spellen als de vorige keer, maar ook een aantal nieuwe o.a. darten, bliklopen, blik gooien en midget golf. Na afloop kreeg iedereen een candy en het was een geslaagde dag.

Hallo_holland_6_04 Hallo_holland_6_05 Hallo_holland_6_06

Hallo_holland_6_09

Donderdagmorgen ging de family weer vrolijk schilderen en heb ik nog even geknutseld met de kinderen en de troep opgeruimd. ’s Middags de naaimachine van James opgehaald, die hadden we na laten kijken, want vrijdag gaan we met Mark naar Amuria.

Michel, Karine en Kris blijven een dagje thuis, maar wij stappen om 9 uur in de auto voor een rit van ongeveer 2 uur. Eerst naar de local markt stof en garen gekocht en natuurlijk boodschappen. Van Laura en Suzanne hadden we geld gekregen om een geitje te kopen op de markt voor James. Nou zijn ze al wat gewend, maar een M’zungu die een geit staat te keuren, dat hadden ze nog niet meegemaakt. Uiteindelijk het geitje aan een touw in de achterbak en opweg naar James. In ene een hoop herrie springt het geitje uit de achterbak en hing aan de zijkant. Gelukkig stond iemand daar en die duwde het weer in de bak. Verder zonder problemen naar James en hij was heel blij met alles.

Hallo_holland_6_14

Hallo_holland_6_03

Hallo_holland_6_10

Hallo_holland_6_02

Daarna zijn we naar de Jehielschool gegaan en werden weer met gejuich ontvangen . Richard had een blinde man laten komen, die een local instrument bespeelde. Het was een geslaagde dag en de kinderen blij met hun lolly. Als kado kregen we weer 3 hanen , het aantal dat we gehad hebben staat nu op 7.

Hallo_holland_6_15

Zaterdag was een “rustdag”. Morgen is het de laatste week, dat we op de dovenschool zijn. Volgende week de laatste Hallo Holland.

Voor nu een fijne dag nog en de groetjes van ons allen vanuit Soroti, Uganda