Hallo Holland 6

Het was een kort weekje op de dovenschool. Dinsdags eerst boodschappen en materialen gekocht in Soroti, daarna richting Ngora. We hadden een stalen deur en raam gekocht voor de banda. Nog een paar dagen en de banda is klaar, dankzij de financiële steun van een aantal sponsors.
Hallo_Holland_6_07
’s Middags zijn we op de dovenschool verder in de slaapzaal gegaan. Uiteindelijk hadden we 19 olifantjes en 97 vlinders op de muren getekend en moesten even slikken, want ze moesten ook nog ingekleurd worden. De volgende morgen vroeg alle potten verf bij elkaar gezocht en sponsjes. Gewapend met plastic handschoenen, hebben we in 1 dag alle olifanten en vlinders ingekleurd en in de andere slaapzaal de pilaren van een motiefje voorzien.

Hallo_Holland_6_02Evert heeft nog een paar luiken gerepareerd, maar is afhankelijk van elektriciteit en dat is er bijna niet. Donderdagmorgen weer geen elektriciteit, dus Evert kon niet verder. Annerieke en Nel hadden niet zoveel fut en besloten met de 9 kinderen in de nursery te gaan kleuren. het was een gezellige ochtend en de kinderen vonden het prachtig.

Vrijdag hadden we afgesproken met David (de driver) om naar James en naar de Jehiel school te gaan in district Amuria [45 km binnenland in]. Op de lokale markt kwamen we verscheidenen mannen tegen van de karamojong met hun specialiteit, ze drinken namelijk bloed van koeien vermengt met melk.

Hallo_Holland_6_06Boodschappen gedaan voor James en de meeste mensen weten, dat James doof is en voor 90 procent blind. Toen we bij zijn village kwamen, keken we onze ogen uit, want ook zijn grashut was getroffen door een windhoos.

Hallo_Holland_6_05 Hallo_Holland_6_08 Hallo_Holland_6_03 In overleg hebben we besloten om over een paar weken terug te gaan en te kijken wat we voor hem kunnen doen.

Daarna op weg naar de Jehiel school van Richard. De kinderen stonden ons al op te wachten aan de weg. We werden welkom geheten en natuurlijk ging onze belangstelling naar de waterpomp. Het bedrijf had goed werk afgeleverd. De kinderen wilden laten zien dat ze eindelijk water hadden en pompten naar hartenlust.

Hallo_Holland_6_04Na de speeches van de director en headmaster gingen de kinderen liedjes voor ons zingen.

Hallo_Holland_6_01

Tijdens de lunch ging het heel hard waaien en het begon te stortregenen. Eindelijk regen, maar we moesten nog over heel wat zandpaden die veranderd waren in riviertjes terug naar Soroti.

Hallo_Holland_6_09
Evert heeft zaterdag de huur betaald voor John (de blinde man) en schoolgeld voor zijn kleindochter en wij hebben huishoudklusjes gedaan.

Het bestuur van Stichting Projecten Soroti wil iedereen bedanken voor de financiële steun en vertrouwen in ons.

Vanuit Soroti Uganda
Groetjes van Evert, Nel en Annerieke