Hallo Holland 7

Afgelopen week hebben we weinig kunnen doen. Alle dagen geen elektriciteit op de dovenschool.’S Maandags zijn we nog even naar de banda (hut) wezen kijken en dat zag er goed uit. De familie is erg blij en dankbaar voor de giften , die de bouw van de banda mogelijk heeft gemaakt.

HalloHolland_7_03 HalloHolland_7_04

Dinsdag hebben Annerieke en Nel de deuren geschilderd van de 2 slaapzalen . De stalen luiken moeten nog gerepareerd worden, maar ja geen elektriciteit om te lassen.

We hebben met Florence en de meiden van de naaiklas kralen gemaakt, maar we gaan ook nog alleen met Florence oefenen aankomende week.

HalloHolland_7_02

Evert heeft een ruimte op school opgeknapt en dankzij de laptops, die we gekregen hebben van Computer Shop Rheden, is er nu een computerruimte met 4 laptops gecreëerd voor de leerkrachten. Apen trots zijn ze de eerste school in de regio die een computer ruimte heeft, met internet met dongel.

Woensdags waren we met de nursery en P1 aan het knutselen, toen de leerkracht van Joseph kwam en zei, dat hij hoge koorts had. Toch maar naar het hospitaal en uit de test bleek, dat hij voor de tweede keer malaria had. Het was erg druk in het hospitaal, want je kon je laten testen op HIV en dat doen de meeste mensen.

Donderdag een klein feestje met z’n allen met de auto naar de kapper en natuurlijk een traktatie.

HalloHolland_7_01

Vrijdag hebben we inkopen gedaan, want we willen in de laatste week dat we er zijn een spellenmiddag organiseren met oud Hollandse spelen. We kwamen bij een winkeltje dat touw verkocht en vroeg hoe lang dat touw was en mevrouw antwoorde one long. Oké we snapten het?? Bij de volgende vroegen we hetzelfde deze meneer zei one kilo. Nou bij thuiskomst hebben we het touw maar even opgemeten en de lengte was 51 meter, genoeg voor sommige spellen.

Vanuit Soroti, Uganda

Groetjes Evert, Nel en Annerieke