Hallo Holland 8

Het werd een hectisch weekje. We hadden eindelijk elektriciteit, dus Evert begon gelijk aan het repareren van de luiken van de meisjes slaapzalen. Annerieke en Nel hebben daarna de luiken geschilderd, helaas zijn ze nog niet allemaal klaar, maar misschien hebben we nog even tijd aanstaande week.

HalloHolland8_05

Woensdag zijn we naar Pallisa (60 km het binnenland in, wat een armoede en groot voedseltekort) geweest met Florence. We hebben alvast haar fietsrolstoel gebracht en de spulletjes om kralen te maken. Toen we in het district kwamen, was het zoeken naar de village, maar uiteindelijk toch gevonden. Tegen de avond waren we terug op de dovenschool, voor de kids hadden we chapatti’s gehaald (een soort pannenkoek) want we dachten die komen wel voor de boterham met pindakaas.

HalloHolland8_04
De computer ruimte op de school is ook klaar en de onderwijzers maken er dankbaar gebruik van.

Vrijdag zijn we naar James geweest en hebben stoffen gebracht om kleding te maken, charcoal voor zijn kookpot en nog etenswaar. Gelukkig was zijn grashut bijna klaar. We hadden James geld gegeven, zodat iemand hem kon helpen met het repareren van het dak.

HalloHolland8_01

Op de markt in Amuria hebben we ook 20 paar autoband slippers gekocht, die we aankomende week nodig hebben voor de oud Hollandse spelen op de school. Daarna zijn we naar de Jehielschool gegaan van Richard. We hebben bij onze buren 15 sinaasappelboompjes gekocht, want ze hebben nu een waterput. Voor de toekomst kunnen ze de kinderen sinaasappelen geven en eventueel ook verkopen.

HalloHolland8_03 HalloHolland8_02

Stichting Chica uit Lichtenvoorde en Annerieke uit Noorwegen gaven een behoorlijk bedrag aan de Jehielschool om verder te bouwen aan een stenen school. Zaterdag kwam Richard (directeur van de school) naar Soroti en heeft samen met Evert alle materialen gekocht om het dak af te maken.

Vandaag een rustig dagje, want volgende week is het onze laatste week op de dovenschool. Nog een paar dagen in Soroti en dan terug naar Nederland AKTIE voeren want we willen op de dovenschool bij de klaslokalen nieuwe ramen en luiken.

Vanuit Soroti , Uganda
Groetjes Evert, Nel en Annerieke.