Hallo Holland 9

Dit is de laatste hallo Holland vanuit Uganda.

Het zit er bijna op , nog een paar dagen en dan zijn we weer in Nederland. We hebben in de weken, dat we hier waren een hoop gedaan o.a. een waterput aangelegd, een stenen Banda gebouwd, 2 slaapzalen opgeknapt, een computerruimte gemaakt, en voor 12 kinderen schoolgeld betaald, kleding uitgedeeld enz. dankzij de giften die we hebben ontvangen.Maandag en dinsdagmorgen hadden Annerieke en Nel nog 9 luiken geschilderd en Evert de laatste lasklusjes gedaan. Helaas is het schilderwerk niet helemaal klaar, maar dat maken we de volgende keer af.

Dinsdagmiddag hebben we met de meiden van de naaiklas een leuke middag gehad. Annerieke had flesjes nagellak, een boek met voorbeelden, nagelvijlen en aceton meegenomen uit Noorwegen. We waren een beetje huiverig of ze dat leuk zouden vinden. Nou ze vonden het prachtig en ook de teachers kwamen de nagels vijlen en lakken.

Woensdag hadden we een spellen middag georganiseerd. De manlijke onderwijzers en de jongens van de timmerwerkplaats hadden we gestrikt om te helpen. Zaklopen, koekhappen, doelschieten, touwtrekken enz. maar de grootste pret hadden ze met 5 kinderen lopen op houten latten met slippers daarop geschroefd. Aan het eind hadden we nog een traktatie voor ze en s’avonds had Annerieke nog verlichte opblaasballen waar de kinderen in de Hall mee hebben gespeeld.

Evert en Nel willen Annerieke heel hartelijk bedanken voor alles wat ze gedaan heeft, Annerieke THANKS.

Dit jaar gaan we niet eind september naar Uganda, maar eind juni, want in juli komt onze zoon Michel met Karine en onze kleinkinderen Mark en Kris om te klussen Het is kort dag, maar we hopen dat jullie de stichting weer willen ondersteunen. Ons doel is eerst de 15 oude houten ramen en luiken vervangen van 2 klaslokalen en een berghok door stalen ramen en luiken, daarna kunnen we de laatste 2 klaslokalen opknappen. HELP JE MEE.

Tot ziens Evert, Nel en Annerieke