Hallo Holland Nov-2017-4

Goedemorgen, we hebben vanochtend een echt Hollands weertje. Zo’n miezerige regen, die de hele dag kan duren. Vandaar een vroege Hallo Holland. We hadden een drukke week achter de rug.

Maandag gestart met de poort op school te schilderen en er is opnieuw glas gezet in 83 ramen en die zijn klaar. Dinsdag zijn we naar Kumi hospitaal geweest met Ruth voor de aangepaste schoenen. Ze was blij, dat ze een tweede paar schoenen heeft, want bij het eerste paar moeten nieuwe zolen onder gemaakt worden.

Op de terugweg chapatties (soort pannenkoek) gekocht voor de werklui en voor onszelf. In de nursery en P1 gevraagd wat ze zoal nodig hadden en dat viel nogal mee. Potloden, gum, schriften, nou die kan je hier allemaal krijgen. Dus moeten we even shoppen.

Woensdag moesten alle kinderen naar de Assembly Hall, want de kinderen van P7 (17 totaal) werden gezegend door de pastoor. In heel Uganda hebben de kinderen donderdag en vrijdag landelijk examen. Nou, die waren behoorlijk nerveus. Zaterdag gaan ze naar huis, voor hun zit het erop. De andere klassen blijven tot 8 december en dan hebben ze zomervakantie tot februari.

Donderdag weer terug naar Soroti en met ons een Duitse jonge vrouw, die gebaren taal aan het leren is op de dovenschool. Na wat boodschappen gedaan te hebben ging ze weer terug naar Ngora.

Vrijdag is Evert met de boda-boda naar Richard (de twin)geweest. Ze schieten al aardig op met de bouw van het huisje. Hij kreeg een boomstammetje (want stoelen enz hebben ze niet) om op te zitten, maar hij vergat dat er geen rugleuning zit aan een boomstammetje en daar ging meneer tot grote hilariteit van iedereen. Terug in Soroti moest er nog 2 stalen deuren en ramen besteld worden en wat balken. Maar het probleem is vervoer naar de bouwplaats. De vorige keer heeft de truck 5x vastgezeten en het is nog steeds regenseizoen. Er moest dus een andere oplossing gevonden worden en dat deed onze boda-boda. Hij wilde het graag doen. Wij kijken daar niet meer van op, want hier zie de grootste, gekste, langste spullen achter op een boda-boda.

Ondertussen is het toch droog geworden en gaan we vanmiddag naar “de jaarmarkt”We wensen iedereen een fijne dag.

Groeten Evert en Nel vanuit Soroti, Uganda.