Hallo Holland Okt-2017-3

Maandagmorgen stond de driver al om 8.00 uur bij de gate. Haast je rep je alles ingepakt en waarschijnlijk dingen vergeten,  jammer dan. Boodschappen doen en spullen kopen voor de schilders . Dinsdagmorgen zijn we met een leraar en Ruth (het meisje zonder voeten) naar Kumi om nieuwe schoenen aan te laten meten . Op weg daar naar toe , kwamen we een machine tegen getrokken door 2 ezels .We waren benieuwd waarvoor die machine was en dat werd ons haarfijn op z’n teso’s uitgelegd. Gelukkig hadden we de leraar bij ons en die vertelde , dat de machine gebruikt wordt om cassave te malen . Hij gaat langs hutjes  en dan hoeven de vrouwen niet meer met een vijzel en stamper te malen. Leve de vooruitgang.

In het hospitaal werd de maat genomen van de stompen en daarna modellen gemaakt en a.s. dinsdag moeten we terug komen.

Woensdag kwam een groep dove leraressen op school , die waren net afgestudeerd. In de nursery gaf een lerares les in het ABC, maar tot mijn stomme verbazing zag ik ,dat ze de L voor de K had staan en de P helemaal vergeten was . Toch maar even gezegd waar ze een probleem had.

Donderdag al vroeg terug naar Soroti, want Evert gaat met de constructor inkopen doen voor het huisje van de Twin. Stenen, zand, cement ,hout , dakplaten , grind enz. De truck , die je huurt heeft 7 x gereden van Soroti naar de village , daarvan heeft de truck 5 x vast gezeten, het had n.l. de nacht ervoor behoorlijk geregend  en zoals je ziet op de foto wordt de weg steeds smaller en uiteindelijk  houdt de weg op en moet je over het “gras”een stuk rijden.  Ook moest Evert eten inkopen voor de werkers, borden, bekers, pannen enz , want je bent verplicht om de mensen , die voor je werken eten te geven.

Vrijdag is Evert met de boda gaan kijken en mocht hij de eerste steen leggen.

Zaterdag naar de jaarmarkt geweest, want je moet toch wat te doen hebben en daarna schoenen gekocht voor Joseph, Japie, Lazaro en Isaac. Ook nog een lijstje gehad van Stella en er zal van de week nog wel meer dingen zijn ,die we moeten kopen.

Groeten uit Soroti, Uganda

Evert en Nel