Hallo Holland Okt-2017-5

Vandaag vroeg de Hallo Holland schrijven, want we kregen van UMEME (energie bedrijf) vrijdag een sms als dat van 7 am tot 7 pm geen elektra hebben. Nou, ze beginnen het eindelijk te leren. Wat kost het om je klanten even te laten weten, dat ze 2 dagen zonder electra zitten.

Op de dovenschool valt het mee, alleen geen kraanwater maar dat probleem hebben we daar altijd al. De werkers zijn lekker opgeschoten, de veranda’s zijn klaar en het glas is gezet. Ook kwamen we er achter, dat een pijp in de keuken kapot was en ook een oven stuk is. De pijp hebben we al laten maken en hopelijk aankomende week de rest, zodat de kok weer op tijd het eten klaar heeft.

We hebben 2 weken geleden hout gekocht en door de jongens van de timmerwerkplaat klapstoeltjes laten maken voor bij de Twin familie. Ook hebben we 2 jongens van de timmerwerkplaats de poort laten schilderen.

Het probleem op de school is geld, geen geld om materialen aan te schaffen dus moeten wij daarvoor maar een beetje zorgen. Momenteel zijn er nog 120 kinderen dat waren er ooit 180. De ouders kunnen nog net het schoolgeld betalen, maar geld voor schriften , pennen enz. is er niet niet, dus wij hebben van alles aangeschaft. Voor de naaiklas hebben we stoffen en garen gekocht .

Woensdag met de kinderen weer lekker geknutseld .

Donderdag terug naar Soroti en tussen al het verkeer liepen een stel geiten bij de markt, die waren waarschijnlijk de weg kwijt.

Vrijdag even naar de markt en tot onze stomme verbazing was midden in de straat  een lint geplaatst door de politie, met een enorme tent er achter  en nog meer keiharde muziek. Wij maar even kijken. Er werden gratis condooms uitgedeeld door het AIDS fonds.

Het huisje van de Twin vordert lekker. Helaas moesten we toch een pick-up huren voor de deuren, want we kwamen er achter, dat je minstens een pad moet hebben van 2 en een half meter breed met de boda boda voor de stalen deuren. De heren hadden een fijne pick-up gehuurd en die moest gelijk aangeduwd worden.

Woensdag gaan we naar Kampala Leon ophalen van stichting Chica uit Lichtenvoorde, die 3 weken bij ons blijft .

Fijne zondag en de groetjes van ons uit Soroti, Uganda

Evert en Nel