Hallo Holland okt-2017-6

Het schiet alweer op nog 1 week naar de dovenschool en daarna gaan we de projecten van de stichting Chica uit Lichtenvoorde  bezoeken samen met Leon. Afgelopen maandag op weg  naar de dovenschool kregen we een lekke band. Hup naar een tankstation en er wordt een prop in de band geschoten  (kostte 1500 sh ong. 70 cent) en je kunt weer verder. Op de school zijn we begonnen met 2 klaslokalen schoon te maken voor je kunt gaan schilderen. De meiden van de naaiklas zijn druk bezig met de lappen stof om  kleding te maken voor de verkoop.

Maandag en dinsdagmiddag  zitten knutselen  in verschillende klassen  o.a. de beroemde armbandjes gemaakt.

Woensdagmorgen op naar Kampala om Leon op te halen. voor de chauffeur hadden we een ander onderkomen, maar kregen geen contact , wat bleek op weg kreeg hij een ongeluk met zijn auto, dus wat anders geregeld. Donderdagmorgen weer terug naar Soroti, waar we aan het eind van de middag aankwamen.

Vrijdag  alle 3 een boda en richting de Twin. De arme Leon had nog nooit op een boda gezeten , dus die had het een beetje benauwd, maar als je er ongeveer 25 minuten op moet zitten dan went het wel. De stukadoors waren met het laatste werk bezig en het resultaat mag er zijn . Het is een schattig huisje  geworden met 2 kamertjes. We kregen een lekkere beker porridge (stijfsel) maar dat hebben we maar niet opgegeten, want het smaakt nergens naar. Als dank kregen we een kip, maar die moet wel eerst gevangen worden en tot onze stomme verbazing jaagde de hond hem in een hutje en toen was het een koud kunstje. Op de terug weg zagen we een hutje gemaakt van autobanden, natuurlijk even gestopt om foto’s te maken.

Zaterdag naar John (de blinde man) geweest en eten gebracht en vandaag even ontspannen.

Vanuit Soroti, Uganda wensen we jullie een fijne zondag

Groeten van Evert, Leon en Nel