Hallo Holland Okt. 2017 – 1

Dinsdag 10 oktober zijn we weer vertrokken naar Uganda. Na een nacht in Entebbe, zijn we met de auto richting Soroti gegaan. We hebben een nacht op de dovenschool geslapen en zijn donderdag in Soroti aangekomen.

De tam tam werkt snel, want vrijdagmorgen stond de eerste al om 8.00 uur voor de gate. Okiroi kwam vragen voor werk, maar helaas geen schilderwerk in Soroti. Na een ontbijt vertrok hij. Even later stond de tweede voor de gate en dat ging een tijdje zo door. In de namiddag kregen we eindelijk rust.

Zaterdagmorgen kwam Richard {de twin}. Voor hem en zijn familie willen we een nieuwe hut bouwen. Met z’n drieën op de boda boda richting zijn Village. Na 25 minuten kwamen we er aan. We hadden het gevoel, dat we aan het einde van de wereld terecht kwamen. Er was zelfs geen pad meer. Na kennis gemaakt te hebben met zijn vrouw en kinderen, vroegen we of we een paar foto’s mochten maken. Vrijdag of zaterdag komt hij naar ons toe met een aannemer en we laten ons verrassen.

‘s Middags zijn we naar John (de blinde man ) geweest, eerst even boodschappen gehaald voor hem.. Je krijgt hier geen pensioen en/of aow dus moet je op een houtje bijten of wachten op liefdadigheid. John vertelde, dat er visitorsday was op de secondaryschool waar zijn kleindochter zit. Wij betalen haar schoolgeld en vonden dat we even langs moesten gaan. Ook voor haar wat lekkere dingen gekocht en met de boda boda daar naar toe. Na lang zoeken en  uiteindelijk haar om laten roepen konden we het lekkers geven. Nou, het was me het dagje wel.

Vandaag even bijkomen en morgen naar Ngora de dovenschool

Vanuit een warm Uganda

Groetjes Evert en Nel