Hallo Holland 19-01

Dit is de laatste reeks Hallo Holland . Zoals hopelijk iedereen weet , hebben we ons huis aan Amecet geschonken (www.defigurant.nl). De reden , dat we er mee stoppen is vanwege de zeer slechte gezondheid voorzieningen hier in Uganda. Het risico, dat er iets kan gebeuren wordt steeds groter en we willen nog een hele tijd mee.

Dat houdt niet in , dat we stoppen met de stichting, want we blijven ons inzetten voor de dovenschool en de dove kinderen. Iedere financiële steun blijft welkom en wordt ook goed besteed.

De reis ging naar wens en na 2 dagen kwamen we eindelijk aan in Ngora . Josef, Stella, Grevine (Japie) kwamen al aan hollen. Het is altijd fijn die koppies te zien.

Ook kwamen al kinderen met wondjes, maar helaas konden we er weinig aan doen , want alles zat nog ingepakt.

Na 3 dagen schoonmaken in huis konden we ons bezighouden met internet,
telefoon enz. De tam-tam was al door Soroti gegaan, want de eerste stond al voor de poort. Richard (de twin) vroeg of we eten voor zijn gezin hadden. Alles is hier dor en droog, dus weer geen opbrengst van het land. Het wachten is op de regen, maar dan kun je pas zaaien en hopen dat er wat gaat groeien.

Verder hebben we de stalen deuren voor de jongens en meisjes dormitory besteld en informatie ingewonnen voor zonnepanelen voor 6 huisjes van de leerkrachten en besteld.

Morgen gaan we naar de dovenschool en dinsdag gaan we met David de driver naar Entebbe , want Jan en Marga Otter komen ons 4 weken helpen .

Groeten Evert en Nel vdWissel