Hallo Holland 19-03

Afgelopen maandag zaten we om half 8 klaar en nu maar wachten tot de driver komt. Eindelijk om half 10 was hij er en konden we de heleboel inladen .Gereedschap, verbandmiddelen , knutselspullen , eten voor 4 dagen en ga zomaar door. Eerst langs de 2 hospitalen en alle verbandmiddelen afgegeven . Op de school alles uitgepakt en daarna Marga rondgeleid  en kennis laten maken met de onderwijzers en kinderen. Tot onze verbazing zagen wij heel veel kinderen met 2 gehoorapparaten . Bij navraag hoorden we , dat een organisatie uit Amerika speciaal  dove kinderen bezoeken over de hele wereld en voorlichting geven over het gebruik van gehoorapparaten en  ze schenken en begeleiden.

Daarna zijn we alle potten verf gaan controleren , want dinsdagmorgen willen we starten met het schilderen van de muren op de binnenplaats van de jongens. We hadden  gehoopt , dat de muren glad waren , maar helaas. Toch maar een stukje proberen en het lukte, maar dat gaat veel tijd en verf kosten. S ’Middags hebben we geknutseld , Marga in P1 en ik bij de nursery . Het was een gezellige middag. Woensdagmorgen heeft Jan ons geholpen , want de Solar (zonnepanelen) moeten uit Kampala komen en dat duurt wel even voor die er zijn. S ‘Middags hebben  we de kleding uitgezocht, die we vanuit Nederland meegenomen hebben en uitgedeeld aan allereerst de sponsor kinderen plus de schriften, pennen, potloden, suiker, zeep enz. die we gekocht en/of gekregen hebben. Jan en Evert waren met de auto opstap om hout te kopen voor de timmerwerkplaats en het duurde wel erg lang want de auto had het weer begeven ,dus naar de garage maar niet alles kon gerepareerd worden , dat moest in Soroti.

Donderdag met een slakke gangetje naar Soroti en John (de blinde man) gebeld dat we niet langs konden komen. SORRY. Vrijdagmorgen naar de garage en de auto is hopelijk weer voor een tijdje gerepareerd. S ‘Middags stond Richard (de twin) bij ons aan de poort en kwam vertellen , dat donderdag een meisje was geboren , dat wordt winkelen.

Zaterdag voor de naaiklas materialen gekocht , voor de sponsorkinderen nieuwe netten, lakens, slippers, schoenen bekers  enz. en toen  op pad  voor de baby. Op de markt gevraagd naar een local babydraagdoek ,maar daar snapten ze niet wat we bedoelden en werden van het ene kraampje naar de volgende gestuurd . Uiteindelijk hebben we iemand gevonden die er 1 gemaakt heeft voor ons , verder zagen we nog een baby winkeltje en hebben daar baby kleertjes gekocht . Zondag op kraamvisite

Vanmorgen om 10.00 uur stonden de boda boda’s voor de poort en op weg naar de markt eten en drinken  gekocht voor de familie en chapatties voor de boda’s, want die hadden nog niets gegeten. In de village werden we al opgewacht door de kraamvrouw en konden we de baby bewonderen . Mijn petje af want na 1 dag lopen de vrouwen weer in het gareel en moeten ze alles weer doen. Er was nog 1 probleem en dat was de naam voor de baby en niemand heet hier Nellie of Nel en toen hebben we de baby ELINE genoemd , want dat vind ik een hele leuke naam. Hopelijk gaat ze er mee akkoord.

Groeten uit een heel warm Soroti

Jan, Marga Evert en Nel