Hallo Holland 19-05

En beetje duf achter de laptop, want Jan en Marga zijn vanmorgen vroeg vertrokken naar murchicon falls voor een 3 daagse safari. Wij willen bij deze hun hartelijk bedanken voor de financiële ondersteuning en daadwerkelijke hulp door middel van hand en spandiensten. De mannen zijn de afgelopen week druk geweest met het repareren van de watertanks en lampen vervangen en Jan heeft geholpen met het schilderen van de muren op de binnenplaats van de meisjesslaapzalen. Het is nog niet af, maar voor dat wij afscheid nemen moet het klaar zijn.

De metselaars zijn bijna klaar met het afwerken van de deuren, zodat er ook geschilderd kan worden. Zaterdag zijn we even naar Amecet geweest, de stichting waar we ons huis aan schenken.

Voor de sponsor kinderen zijn we druk bezig met alles nieuw te kopen en hopen dat ze voorlopig genoeg spullen hebben voor dit jaar. We hebben lakens, netten, ondergoed, sokken, schoenen, slippers, bekers, schriften, pennen, potloden, jerrycans en emmers gekocht en er zal nog wel het een en ander bijkomen.

Van de week gaan we met Ruth naar Kumi hospitaal , (het meisje zonder voeten) om nieuwe schoenen aan te meten , en dan kunnen we erna de oude schoenen laten opknappen.

Groeten uit Soroti, Uganda

Evert en Nel