Hallo Holland 19-02

Maandag 25 februari naar de dovenschool , om half 8 stonden we paraat met al onze spullen . Het wachten op David begon en om half 10 kwam hij eindelijk . Boodschappen doen en naar Kumi eerst langs de bank, helaas geen power dus ook geen geld . Dan maar door naar de dovenschool. Alles uitgeladen en terug naar Kumi , hopen dat de geldautomaat het nu wel doet, maar nee hoor. Dan maar naar MTN internet provider voor GB en telefoon . Opnieuw moesten we ons registreren , er werden foto’s gemaakt van onze visum en paspoort .er moest een formulier ingevuld worden via hun telefoon. Toen een groot probleem , Nederland stond er niet op en de vraag was  welk land er vlakbij lag. Antwoord POLEN. Wij zijn nu Poolse onderdanen in Uganda.

Dinsdagmorgen vroeg richting Entebbe , maar eerst proberen te pinnen , want we waren blut. Gelukkig deed de automaat het , dus konden we tanken. s’Avonds  laat naar het vliegveld waar we Jan en Marga Otter op stonden te wachten. Ze waren al vlug buiten en hop naar het hotel. Vooral Marga moest wel even wennen aan de temperatuur  en de geuren. De volgende morgen in de auto en terug naar Soroti weer 360 km. Ze viel van de ene verbazing in de andere , want ja het gaat hier allemaal wat anders en helemaal met de auto door Kampala en de slumps.

Donderdag even een rustig dagje , hapje eten bij Canunu  met de boda-boda . Vrijdagmorgen is het Duitse echtpaar geweest met de 2 kleine kindjes die ze gaan adopteren .Vanaf 4 mei komen ze in het huis te wonen tot alle papieren in orde zijn. Vrijdagmiddag naar Richard (de Twin) geweest met de boda’s Alles goed met zijn vrouw , die een baby verwacht . Van alles meegenomen van de markt bonen , rijst, posho tomaten enz. enz. Het was weer een leuke rit over die smalle paadjes. Zaterdag zijn Jan en Evert naar John geweest en daar gaan we aankomende week boodschappen brengen. Morgen gaan we starten op de dovenschool, want er moet nog heel wat gedaan worden.

Vanmiddag zijn Marga en ik naar de nagelstudio geweest en hebben nu allebei groen gelakte nagels.

Vanuit Soroti Uganda

Groeten van Jan, Marga Evert en Nel