Hallo Holland Okt-6

Zo, de vakantie week zit er weer op en morgen gaan we fier en fruitig aan de slag op de dovenschool. Afgelopen maandag en dinsdag een beetje chillen (uitrusten).

Woensdagmorgen vroeg met de auto van de dovenschool richting Kampala. Leon van stichting Chica ophalen. De autorit duurt ongeveer acht en een half uur en dan ga je maar wat foto’s nemen van de omgeving tijdens de rit. Bij Red Chilli guesthouse aangekomen was het even zoeken naar Leon, maar hij had ons al gevonden via WIFI.

Even naar de kamer om je op te frissen en ja hoor, wc pot los op de grond, de kraan niet vast aan de wastafel, enz. Maar het bed was schoon en dat is het belangrijkste..

Daarna naar buiten, want er is een zwembad. David (de driver) keek zijn ogen uit naar al die blanke vrouwen in badpak. Wij gingen hem een beetje plagen van ken jij wel zwemmen en tot onze stomme verbazing trok hij zijn kleren uit (gelukkig had hij een boxershort aan) en ging het water in. Nou onze monden gingen wagenwijd open en hoopten dat hij er weer levend uit zou komen, anders hadden wij een vervoersprobleem.

Donderdagmorgen op weg naar de dovenschool bepakt en bezakt, want Leon had al van alles ingekocht in Kampala. Na 323 km kwamen we om 18.00 uur aan op de school. Nog wel even in Mbale 4 line exercise books gekocht voor de nursery, P1 en P2.

Vrijdag morgen zijn we vertrokken naar Soroti. Na een douche te hebben genomen, even lekker uit eten.

Zaterdag met de boda boda naar het binnenland met de inkopen die we hebben gedaan voor Richard(de twin) en zijn familie. Gelijk de maten van de kindjes opgemeten, want we hebben lappen stof gekocht om kleertjes te maken door de meiden van de tailoring, want deze keer hadden we niet genoeg kleertjes in die maten bij ons.

De vloer van de binnenplaats bij de jongens slaapzalen is klaar, het is ontzettend opgeknapt. De tweede van de meisjes slaapzalen moet klaar voor we naar Nederland gaan en dat zal wel lukken.

Wij wensen iedereen een fijne dag vanuit een warm Soroti, Uganda

Groeten van Evert, Leon en Nel.