Hallo Holland Okt-7

Dit is alweer de een na laatste Hallo Holland . De tijd vliegt weer om en we hebben nog het een en ander te doen, de afgelopen week zijn we op de dovenschool begonnen met de vloer op de binnenplaats van de meisjes dormitory. De huisjes met de nieuwe stalen deuren en ramen hebben we de muren van gestuukt en worden de volgende keer gesaust.

We lopen met de werkzaamheden op schema.
Bij P1 hebben we de boeken gekaft met kaftpapier uit Nederland, dankzij Leon. Verder hebben we met de kinderen maskers gemaakt en kleurplaten gekleurd met afbeeldingen van kerstbomen erop. Nou de bomen kregen alle kleuren, want dat kennen ze niet, maar we hebben een leuke dag gehad.

Woensdag op de terugweg naar Soroti zijn we langs de grossier geweest en hebben 35 kg posho gekocht en 20 kg bruine bonen . We verdelen het onder de mensen , die geen enkele inkomsten hebben. (dank voor de giften van mensen uit Nederland

Donderdag zijn we met Leon, en Kris (de directeur van de Unityschool ) naar Madera geweest. In dat gebied zijn meerdere blindenscholen, deze zijn opgezet door de nonnen. Wij kennen de school, omdat we jaren geleden een blind jongetje hebben gesponsord en nu kwam de vraag van Leon wat kan stichting Chica betekenen voor 3 blinde meisjes, die informatie hopen we van de nonnen te krijgen.

Vrijdag naar de Lwalaschool dat ligt ongeveer 80 km noordelijker van Soroti. De Lwalaschool is ook een project van stichting Chica . Het is een govermentschool en op de school (schrik niet) zitten 1038 meisjes , waarvan 1meisje dat gehandicapt is en 3 blinde meisjes . De stichting brengt voor een heel jaar maandverband (wasbaar) schriften, pennen, ballen enz, enz.

Voor de 3 blinde meisjes is een lokaal aanwezig en 1 braille machine en wat papier, maar geen begeleiding. Wat moet je en wat gaan we doen????

Zaterdag en zondag even kalm aan gedaan , want na al die ritten zitten je ingewanden niet meer op de plek en dan moet je even rusten.

Met vriendelijke groeten uit een steeds warmer Uganda

Evert, Leon en Nel