Hallo Holland 3

Hallo Holland
Helaas een dagje te laat, maar het is ook een drukte in ons huis. Suzanne en Laura zouden eerst naar een guesthouse gaan als Michel, Karine en Kris hier kwamen, maar ze vinden het te gezellig en om met z’n tweetjes in een een guesthouse te zitten is niet zo leuk. De slaapkamers veranderd, bedden van de dovenschool meegenomen, matrassen gekocht enz. Het is een gezellige en chaotische boel hier met 7 man.

Afgelopen maandag stonden we op het punt om naar de dovenschool te gaan, toen Richard (de Twin) met zijn zoontje van 3 jaar bij de poort stond. Het kereltje had malaria en weer vroeg hij of we het kind niet bij ons konden houden. Geprobeerd uit te leggen dat het onmogelijk is. Wel hebben we gezegd dat hij naar het hospitaal moest met zijn zoontje. Geld meegegeven voor de malariatest en medicijnen. Aan het eind van de middag is hij terug geweest en heeft bij Suzanne en Laura de boodschappen opgehaald die we voor hem gekocht hadden. Ook hebben we nieuwe banden, pendalen en een slot voor zijn fiets gegeven, want dat ding was levensgevaarlijk.

Op de dovenschool hebben we in de 2 slaapzalen van de meisjes de bedden gerepareerd en in de menie gezet. Nu nog 2 slaapzalen bij de meisjes en dan is die klus klaar. Er moet nog veel aan de gebouwen zelf gedaan worden, maar de slaapzalen zijn geen varkensstallen meer. Die zien er netjes uit en de kinderen zijn er blij mee. Morgen gaan we naar de dovenschool met de familie.

Wij willen iedereen bedanken die nog geld gestuurd heeft voor de mensen die honger lijden door de droogte. Gelukkig heeft het een paar avonden geregend, zodat ze opnieuw het land kunnen bewerken. Ons idee is om voor die mensen 1 of 2 geitjes te kopen, dan kunnen ze zelf bepalen wat ze er meedoen. Je hebt verschillende opties; verkopen, opeten of zorgen dat ze lammetjes produceren en dat lijkt ons het beste.

Laura en ik doen het vandaag even kalmpjes aan, Suzanne is in het hospitaal en Evert, Michel, Karine en Kris zijn boodschappen aan het doen en naar John ( de blinde man).
Wij allen wensen iedereen een fijne week toe

Groetjes uit Soroti, Uganda van Evert, Nel, Michel, Karine, Kris, Suzanne en Laura